Nova YouTube pravila za vlasnike kanala

Svi vlasnici kanala i autori YouTube sadržaja suočiće se sa novim promenama u YouTube Partner Program (YPP) programu. Mnogi domaći autori već su dobili email obaveštenja o promenama sledeće sadržine:

Najveće promene odnose se na to da li će vam kanal ostati u programu monetizaije tj  YouTube Partner Program (YPP) ili će iz nje biti isključen.  U Aprilu 2017. godine uslov za monetizaciju je postao da kanal ima 10 000 pregleda. Od 16. januara to se opet menja.

Svaki kanal mora da ima:
– minimum 4 000 sati pregleda materijala u poslednjih godinu dana
– i minimum 1 000 pretplatnika

Za sve koji su već bili u partnerskom programu a nemaju trenutno navedeni minimum pretplatnika i pregleda, imaju grejs period od 30 dana posle koga će, ili ostati u programu ako dostignu te cifre, ili će iz programa monetizacije biti isključeni.

Svoj broj predlega na kanalu možete pogledati u Creator Studio svog kanala i odaberete period koji vam je potreban. Dajemo primer statistike:

Ovaj proces će uticati na veliki broj kanala a 99% tih kanala zarađuje manje od 100 dolara godišnje, dok 90% kanala je u prošlom mesecu zaradilo manje od 2.5 dolara. Svi kanali koji imaju neisplaćene obaveze, a ne zadovolje nove kriterijume, biće svakako isplaćeni.

Youtube navodi i da veličina kanala neće biti jedini kriterijum kao i da će pomno pratiti sve signale koje jedan kanal pruža, kršenje pravila, strikes, poštovanje autorskog prava, prijave korisnika i slično.

Kako je navedeno na njihovom zvaničnom blogu 16. januara ovo je napravljeno kako bi bolje zaštitili sve autore sadržaja, ali uz promene koje je Youtube napravio prošle godine ni oni ne kriju da se ove izmene prave kako bi se monetizovali isključivo relevantni sadržaji na relevantnim kanalima i kako bi izbelgli situacije u kojima se oglašivači prikazuju na stranciama koje promovišu nasilje ili slične zabrinjavajuće sadržaje.

I sam Youtube u saopštenju navodi da će pokušati da identifikuju autore koji svojim materijalima pozitivno doprinose zajednici i da će im pomoći da povećaju svoje prihode, i da se ovi viši standardni donose kako bi sprečili nedolične sadržaje koji utiču na prihode cele YouTube zajednice.

Celo saopštenje možete pročitati na sledećem linku: https://youtube-creators.googleblog.com/2018/01/additional-changes-to-youtube-partner.html

SUŠTINSKI:  Morate da imate minimum 4000 pregleda zadnjih godinu dana + minimum 1 000 pretplatnika

 

Nikola Jovanović – Kontra 2018